یک روز دیدنی بیرون از دانشگاه و در مقابل دانشگاه خصوصی شیخ آصف محسنی

وقتی خبر شدم فردا برای قانونی که شیخ آصف محسین ترتیب داده یک تعداد از زن ها دست به تظاهرات میزنند برایم جالب امد و خواستم انها را از نزدیک ببینم که چی میخواهد و کجا میروند ؟
وقتی از سرک دارالامان بصوی دفتر کار میرفتیم تعدادی از پولیس را دیدم که با در دست داشتن سپر های پلاستیکی اماده می شدند و این خود یک تحریک برای امدنم را به انجا کرد . و من هم بعد از ان که به دفتر کارم رسیدم بلافاصله از دفتر برامده و در محل حاظر شدم .





.
...
.....
.......
.....
...
.
.
چادر بلند یا چادر کوتاه ؟



با تصویب قانون احوال شخصیه شیعیان توسط پارلمان افغانستان و توشیح ان توسط ریس جمهور کشور یک تعداد سرو صدا ها را در برداشت . این سرو صدا ها در اول از رسانه های غربی شروع تا به خانه های مردم افغانستان رسید .

بعد از سر و صدا ها در رسانه ها و پارلمان های کشور های غربی ریس جمهور کشور این قضیه را به وزارت عدلیه سپرد و از سوی دیگر شیخ اصف محسنی که خود یکی از تهیه کنند گان این قانون به حساب میاید طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلان داشت که این ضدیت بر علیح قانون یک دسیسه سیاسی بوده و هیچ مغایرتی در این قانون بر خلاف قانون اساسی کشور دیده نمی شود .

اما سازمان های حقوقی در مورد نقض حقوق زن در این قانون را به سراحت گفته اند که در این قانون به حقوق زن تجاوز شده و برخلاف قوانین بین الملی و حقوق انسانی است .

و در پی این سرو صدا ها تعدادی از زنان شیعه دست به تظاهرات زدند که در مقابل ان تعدادی هم برای دفاع از این قانون تظاهرات نمودند .

تظاهرات کننده گاه چی برخلاف این قانون و چی به حمایت از قانون تصویب شده نخست در مقابل مدرسه خانم النبیین که مربوط شیخ اصف محسنی می شود با هم رو برو شدند .

نکته جالب در این تضاهرات این بود که هر دو طرف یک دیگر را مزدور بیگانه گان میخواندند . برخلافان قانون حامیان این قانون را مزدوران ایران و حامیان قانون مخالفان را به مزدوری از امریکا و اسرایل متهم می کردند .

رو بروی لیسه عالی حبیبیه و مقابل مدرسه تعداد از زن ها که با چادر بلند خود شان را پوشانیده بودند از حامیان قانون و زن ها و دختر های که با چادر کوتاه بر سر داشتن از مخالفان قانون بودند .

هر چند اکسریت این زنان را با چادر بلند و کوتاهی که داشتن از مهاجرین افغانی در ایران بودند تشکیل مدادند ولی با یک تفاوت چادر( بلند و کوتاه ) تمام عقاید شان را نیز از هم متغیر می ساختند .

نمیدانم که حق با کی است ایا این چادر بلند ها که اغلب شان هم در همین مدرسه مشغول اموختن درس های دینی هستند درست میگویند و یا ان چادر کوتا های که با شور و هیجان و با شعار های ضد ایرانی و ضد مرد سالاری سر میدهد درست می گویند .

و این قضاوت هم به دوش شما .

نظرات

  1. salamaliakbar jan
    waqiatra ghofti
    edama beda aali bod

    پاسخحذف
  2. با سلام خدمت همه حقیقت جویانی که نوشته بنده را می خوانند، همانطور که همه میدانیم،الزام و وجود قانون احوال شخصیه اهل تشیع که پیروان این مذهب در محالکم افغانستان می بایست طبق این قانون محاکمه شوند و نه مطابق با احکام سایر مذاهبی که مذهب آنان نیست، در ماده 131 قانون افغانستان بیان شده است. و تمامی مواد گنجانده شده در این قانون مطابق احکام شریعت و مذهب ماست. حال چرا برخی موافقند و برخی مخالف؟
    آنان که مخالفند به چند دسته منقسم می گردند: 1- مدعیان روشنفکری که هرزگاهی با حمله به برخی از شخصیت های مذهبی، ملی و یا جهادی و یا با حمله به برخی از قوانینی که خود آن را مخالف حقوق بشر( از نوع غربی) می خوانند، در پی جلب توجه باداران غربی خود بوده و یا در پی کسب شهرت هستند.
    2- افراد و اشخاصی که بدون تفکر و اندیشه، فریب گفتار افراد مغرضی را می خورند که از تجمع، تحسن و تظاهرات آنان به نفع شخصی، گروهی و یا حزبی خود بهره برداری سیاسی نموده بازهم در پی کسب امتیاز از طرف باداران خود هستند.
    3- کسانی که برای آنان مذهب و دین ارزشی نداشته و به اصطلاح آزادی (بدون قید و شرط) می خواهند، که این گونه افراد تطبیق چنین قوانینی را مخالف افکار و خواسته های خود دانسته و مخالفتشان را با قوانینی از این دست، واجب می دانند.
    و آنان که موافقند فقط یک دسته هستند: کسانی که آگاهانه در پیروی از شریعت و مذهبشان، مقید بوده و عزت شان را در گروی پیروی از قوانین عزت مند اسلامی می دانند. و اعتقاد راسخ دارند که اسلام همانگونه که به انسان عزت داد، جایگاه ویژه ای به زن داد و او را به حقیقت زن ساخت و مادر.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر