همزمانی انتخابات در افغانستان و ایران




جالب است وقتی عکس یک شیخ را در لباس یک دختر مدرن و ازادی خواه ایرانی می بینی .




بعداز انقلاب اسلامی ایران و فروپاشی شهنشاهی رضا شاه حاکمیت این دولت به دست یک عده از اخوند ها افتاد که تا هنوز این کشور را اداره می کنند . دولت اخوندی ایران با قوانین اسلامی که وضع کرده بعضی از قوانین حقوق بشری در سازمان ملل را زیر پا گذاشته وهمچنین تعدادی از ایرانیان نیز از محدودیت های که توسط این حکومت برای مردمش در نظر گرفته شده شاکی هستند .




همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان در ایران نیز به دوره پایانی حکومت احمدی نژاد رسیده اند و
این که تا چه اندازه همخوانی و یا مغایرت های در انتخابات هر دو کشور وجود دارد بحث جدایست که ما از ان صرف نظر می کنیم .



در ایران چهار نامزد انتخاباتی وجود دارد که البته در اول تعداد کاندیدای ریاست جمهوری ان به 400 نفر رسیده بود ولی با قوانینی که دارند تعداد کندیدای ریاست جمهوری شان به چهار نفر رسید . این که حال از بین این چهار نامزد کی برنده خواهد شد ، بدست مردم ایران خواهد بود که کی را انتخاب می کنند .



اما نکته جالب در اینجاست که مردم ایران خصوصن قشر جوان و یک تعداد دیگر از اصلاح طلبان ان بر ضد شیخ های ایران هستند و از دولت کنونی و قوانینی که وضع کرده اند ناراض بوده و هر چند گاهی دست به تخلفاتی میزنند که باعث تشنجات امنیتی گردیده و دولت را به محتات بودن ان جدی تر میسازد . عکسی که شما مشاهده می کنید دختریست با بلوز تنگ و با تیپی که اغلبن دختران جوان میزنند که مغایرت های زیادی با عقاید نظام اخوندی دارد ولی در اینجا این دختر عکس یکی از کاندیدای ریاست جمهوری شان را به روی سینه اش زده که یک شیخ و در عین حال یکی از اخوندهای متعصب مذهبی است .

نظرات