یک سلام طفلانه به تمام مادران دنیا

امروز روز زن است سلام به تمام زنان محروم ، زجر کشیده ، مظلوم و ... افغانستان
امروز روز طفل است سلام به تمام اطفال محروم زجر کشیده ، مظلوم و .... افغانستان


امروز روز کارگر است سلام به تمام کارگران بیکار، مفلس ، زجر کشیده ،مظلوم و ... افغانستان


امروز روز این است امروز روز آن است و در تمام این همه روز ها همیشه این سه پسوند



( زجر کشیده ، محروم و مظلوم )



گویا این سه پسوند جزی از نام ما افغانها شده که باید هر قسم شده با این سه پسوند نام هایمان را تزیین کنیم .


و امروز هم روز مادر است مادری که با یک دست گهواره و با دست دیگرش جهان را می جنباند . مادری که بهشت زیر قدرم هایش نهفته است و مادری که افلاطون ها سقراط ها و ابو علی سینا ها فردوسی ها و صد ها دانشمند و فلسوف را دقدیم جامعه خود کرده است و امروز روزیست که باید با تمام احساسات مادرانه و محنت های شبانه اش و با تمام زحمات و جان فشانی هایش ، قدر دانی صورت گیرد .
امروز روزیست که ما را بیاد دوران طفولیت ما میاندازد و ما را سال ها به عقب می برد وقتی ما نام مادر را میشنویم به یاد گذشته های میافتیم که در آغوش برمحبت مادرانمان بودیم و غرق در دریای بیکران محبت و عطوفت ، دور از غم ها دور از رنج ها ، زمانی که مادر آغوش پر مهر مادر در حال بزرگ شدن بودیم نه دردی بود و نه غمی نه رنجی داشتیم و نه غصه ای ، دنیای محبت مادر انقدر بیکران بود که ما هیچگاه دغدغه دنیاد دیگران را نمی دیدیم چنان مادرمان ما را در جهانش پرورانده بود که هیچگاه صدای ظالمان و رنج ستم کشان را نمی شنیدیم .



تا زمانی که ما در چمنزار پر گل و عطر مادر قدم میزدیم نه رنجی را میشناختیم و نه زحمتی را متقبل می شدیم .


اما ماییم که بعد از شناختن دست راست و چپ مادر را با تمام مهر مادری و با تمام محبت های مادرانه اش او را رها کرده ودل به دنیاد بی عدالتی ها ، بی دینی ها ، ظالمان و صد ها رنج و صد ها زحمات بسته و مادر را تنها رحا کرده و در پهلوی ان چه پاداشی که به مادرآن مان ندادیم . با بزرگتر شدن در اوایل زنده گی با جرو جنجال ها و با خلف کاری هایمان صد ها بار توسط دیگران به مادران مان ناسزا گفتیم . و بعد از چند سال که جوان شدیم از پی عیاشی ، شادکامی و هوس رانی هایمان مادر را فراموش کرده هر روز لباس تازه و غذای اماده در هر وقت روز خواسته تا به حلقه ازدواج محاصره شدم و باز هم مادر را از قبل بیشتر فراموش کرده از پی شادکامی زود گربرامده و تا به امروز که صدای تبریکی روز مادر را از طریق رادیو یا تلویزیون ویا کدام سایت انتر نیتی ویا کدام رسانه چاپی با خبر شدی و به یاد همان روز ها افتادی .


چه روزهای بود که گذشت ! چه زمانی بود که گذشت ! عجب شرایطی بود که گذشت ! و........


چرا امروز به یاد ان روز ها حسرت می خوری ؟ چرا امروز از گذشته ات به مانند یک معجزه به یاد ماندنی یاد می کنی ؟


مگر این تو نبودی ؟ مگر خودت باعث این همه رنج ها نشدی ؟ مگر خودت شب ها تا به صبح از پی این روز ها بیدار نبودی ؟ پس چرا دیروز را و آن روز ها را بهتر از امروز میدانی ؟



بله بخاطری که انوقت تو نسبت به مادرت قسمی بودی که امروز نیستی . آن زمان مادرت را فقط دوست داشتی ولی حال دل به تمام مادیات و معنویات دنیا بسته ای .


چرا زمانی مادر می گویی احساس طفلانه می کنی و خود را طفل احساس می کنی چون از وقتی که بزرگ شدی نامی از مادر بصورت انچنانی نگرفتی فقط وقتی نامی از مادر گرفتی که یا عضوی از بدنت اسیب دیده باشد ویا سخت مریض شده باشی .


بیا و با این همه سختی های که به مادرت دادی برای یک بار دیگر مادرت را از خود خوش بساز ، بیا امروز از وظیفه و محل کارت زودتر به خانه برو و تا نخوابیدی با مادرت حرف بزن و از احوالش با خبر شو .


هنوز هم دیر نشده بیا بجای دوری از مادر و دوری از محبت ها و مهربانی ها به آغوش گرم و پر محبت مادر پناه ببر و باز هم از این دنیای نامردان خود را خلاصی بخش .
یک سلام طفلانه به تمام مادران دنیا

نظرات

  1. سلام
    خوبی ؟
    وبلاگت قشنگ بود

    به کلبه ی منم سر بزن و نظر تو بگو خوشحال می شم از حضورت

    پاسخحذف
  2. ‫سلام آقای بزرگوار، ‫علی اکبر محبی؛
    تمام پستهای ارسالیت را خواندم، رویهمرفته به موضوع معضلات اجتماعی پرداخته ای، اینها همه مشکلاتی هستند که فقط از فقر سرچشمه می گیرند. جرایم، خشونت، نادانی، بیسوادی، تولید مواد مخدر، بی تربیتی های اجتماعی و هر معضلی را که در جامعه می بینیم همه و همه ناشی از فقر است. فقر در افغانستان فقر طبیعت است که ما با فکر کردن نمی توانیم با این فقر مبارزه کنیم، مگر اینکه خود را در تعادل با طبیعت قرار بدهیم. خیال پردازی در اذهان مردم ما زیاد است که می گویند افغانستان در اصل کشور غنی ای است اما تمام ذخایر آن دست نخورده باقی مانده است. اگر شما واقعاً از جغرافیای افغانستان آگاهی داشته باشید این کشور دارای اقلیم خشک، بی باران و بیابانی است. طبیعتاً این کشور بیابانی بصورت درست گنجایش بیش از ده ملیون نفر جمعیت را ندارد، در حالیکه جمعیت آن به ۳۳ ملیون نفر رسیده است و هنوز هم به سرعت در حال افزایش است. تنها چاره ای که ما برای بیرون رفت از این تنگنا داریم کنترول رشد جمعیت می باشد. ضرور نیست که هر انسانی حتماً از خودش اولاد بجا بگذارد. اگر نیمی از مردم ما نخواهند که در زندگی اولاد دار شوند و بقیه هم بیشتر از یک یا دو تا اولاد به دنیا نیاوردند حد اقل این مشکلات را برای نسلهای بعدی بجا نخواهیم گذاشت.
    http://jahaname2n2.blogfa.com/

    پاسخحذف
  3. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  4. علی جان امروز وفت کافی داشتم و بسیار زیاد خوشهال هم بودم و با این داستان مادر چشمان من را ز گریه تر کردی تو یک شهکار بسسیا زیبا و قبول است میفهمی چرا چرا که در قدم نخوست خودد جای زییار مادر را درک کردی و امروز همرای این داستاند توطفان برپا کردی علی جان من خو شمارا نمیشناسم ولی از این که در باره مادر چقدر زیبا توشه بودی هالی جای تو در قلب هر مسلمان است همیشه کامیاب باشی علی جان

    پاسخحذف

ارسال یک نظر