انفلانزای خوکی یا انفلانزای سیاست ( داکترعبدالله و حامد کرزی )




......................................
....................................
..................................
................................
..................................
...................................





چند سانحه در یک مدت کوتاه



________________________________________________________________________________






29 اسد روز انتخابات بود ، باید بعد از 3 روز نتیجه ان معلوم می شد ( که نشد ) بعد از انتظارات و مشقات بعد ازبیشتر از دو ماه نتیجه انتخابات به دور دوم کشانده شد ( البته همه ازاین ها اگاهی دارند )
سه روز بعد از اعلان به دور دوم رفتن انتخابات داکتر عبدالله " قر" گفت و از اشتراک به دور دوم انتخابات عبا ورزید و رسمآ اشتراک ننمودنش را در خیمه لوی جرگه اعلان نمود . روز بعد ان توسط کمسیون شرو فساد انتخابات نظر به نداشتن رقیبی حامد کرزی را به عنوان ریس جمهور اینده کشور اعلان نمود ( نظر به قانون کمسیون انتخابات ) در همین گیرو دار تعدادی ازمحصلان دانشگاه کابل بخاطر بی احترامی به قران پاک ازطرف نیرو های خارجی دست به تظاهراتی زدند که در بعضی مناطق به خشونت گرایید .

سه روز بعد از این حادثات از طرف وزارت صحت کشور اعلان شد که مرضی از گوشت خوک وارد کابل شده و تعدادی از مردم را به این مرض مبتلا نموده .

یک روز از این واقعه سپری نشده بود که باز خبر های داغتری از شیوع این بیماری ( لاعلاج ) توسط لودسپیکر های رسانه های گروهی به تمام مناطق کشور و حتی بیرون از مرز نیز موج گونه رسید . در مدت سه الی چهار روز به تعداد 150 نفر به این مرض مبتلا و شناسایی شد که البته به گفته مسؤلین صحی کشور تعداد اکثر انرا اتباع خارجی تشکیل میدادند . 150 نفر در یک روز تنها در وزارت دفاع ملی قرنتین شدند ( به مدت ، طبق خواسته نه پیش گیری ) دولت ( توسط خلیلی معاون دوم ریس جمهور ) در یک شب اعلان رخصتی تمام مراکز تعلیمی ( چه ابتدایی و یا عالی )را به مدت سه هفته صادر کرد . این جبر در حالی صادر گردید که صنوف ابتدایی مکاتب امتحانات سالانه خود را شروع کرده بودند .

بعد از سپری شدن یک ثلث این تفریح باز توسط دولت تفریح دانشگاه ها را از سه هفته به سه ماه رساند و تا به ماه اخر سال 1388 ادامه پیدا کرد . البته تمام دانشجویانی که در لیله بسر میبردند نیز به این تفریح شامل شدند .

این که چه ارتباطاتی در بین این حادثات به هم پیوسته وجود دارد معلوم نیست شاید بتوانم در نوشته های بعدی در این باره بنویسم ولی یک چیز با فراموش نمی کنم که امسال 50% از دانشجویان ضربه علمی خوردند.

ویا اگر در همین مدت تفریحی کابیته و مراسم تحلیف حامد کرزی انجام نگیرد امکان طولانی شدنش نیز وجود دارد .

نظرات