عید در کابل




عید تان مبارک :




به علت مصروفیت های زیاد نتوانستم قبل از عید سعید اضحی مطلبی برایتان بنویسم . امروز دو روز می شود که از عید گذشت ( پنجم عید است ) در دفتر امدم البته روز گذشته هم امده بودیم .

امسال نیز مانند سال های قبل مراسم عید برگزار شد ، نماز عید درعید گاه و دردیگر مساجد مناطق مختلف کابل برگذار شد . بعد از نماز عید حاجیان و ثروت مندان متدین با قربانی حیوانات اغاز روز را جشن گرفتند . خلاصه بوی عید در همه جا بود .

در اولین روز عید وقتی از خانه خارج شدم منتظر برخوردم با شور و هیجان های اطفال کوچه بودم ، ولی وقتی از دروازه خانه خارج شدم با کمال تاسف کوچه ها را خالی یافتم ، با خودم گفتم شاید صبح وقت باشد ولی وقتی به ساعتم نگاه کردم دیدم ساعت 10 قبل از ظهر را نشان می داد . کوچه ها خالی از بچه های شاد سرک ها خالی از مردم و سکوت در کوچه ها خلاصه عید امسال ان گرمی که در سال های گذشته بود را نداشت .



نظرات