رادیو سلام وطندار با حمایت موسسه نی و شبکه انترنیوز قرار است فستیوال گپ جوان افغان را به تاریخ 13 اسد سال روان در هفته جوان و رسانه ها برگزار کند .

برای اولین بار در افغانستان به عنوان تجربه جدید، که فستیوال گپ جوان افغان جهت رشد استعداد جوانان و نو جوانان افغان راه اندازی میگردد، دست آورد بزرگی در عرصه رسانه های آزآ د افغانستان به شمار می رود .
هدف از راه اندازی این فستیوال انعکاس استعدادهای آن عده جوانان و نو جوانانی است که تا هنوز هیچ رسانه ای چنین زمینه ای را برای آنان فراهم نکرده است.

قرار است این فستیوال از تاریخ 13 اسد آغاز و تا 19 اسد سال روان خورشیدی ادامه یابد. در این فستیوال 25 تن از جوانان ونو جوانان افغان بین سنین 14 الی 20 اعم از پسران و دختران اشتراک و برنامه های آنان از طریق رادیو سلام وطندار به دست نشر سپرده می شود.

اشتراک کنندگان فستیوال گپ جوان به مدت 30 روز، از تاریخ 4 سرطان تا 3 اسد سال روان توسط کادرهای مسلکی رادیو سلام وطندار در بخش های گزارش نویسی ، اسکریپت نویسی ، گوینده گی ، خوانش متن و پروگرام های کمپیوتری آموزش داده می شوند.
قرار است در هفته ی دوم ماه اسد هر اشتراک کننده در فستیوال یک ویا بیشتر از یک برنامه تولیدی و خبر را به هردو زبان ملی کشور، دری و پشتو از طریق رادیو سلام وطندار اجراء کنند .

هرسال در سراسر دنیا هفته مخصوص جوانان و رسانه ها به مدت هفت روز در کشورهای مختلف تجلیل می گردد؛ اما افغانستان تا کنون چنین روزی را تجربه نکرده ولی امسال برای اولین بار بعد از 40 سال که از عمر رسانه ها در کشور می گذرد، قرار است هفته ی جوانان و رسانه ها از سوی شبکه های نی و انترنیوز به همکاری رادیو سلام وطندار تجلیل گردد.
راه اندازی این فستیوال می تواند رسانه های آزاد را وسعت بخشیده و جوانان بتوانند بیشتر با رسانه های همگانی نزدیک شوند.
در پایان فستیوال گپ جوان افغان برای هر یک از جوانان و نو جوانان موفق که در این فستیوال اشتراک کرده اند از طرف موسسه نی و شبکه انترنیوز تقدیرنامه نیز در نظر گرفته شده است.

نظرات