مناجات نامه

الهی گوش کن از قصه حالی ، نه حالی و نه بالی و نه مالی و نه راهی
الهی : قدر بندت تو دانی ، قدر زیبا نگری من ندانم
الهی : تو خالق و من خالی تو رازق و من رزق ، تو روفی و من فانی
الهی : من نمی گویم که مار در استین داشتن چه دشواراست ، چه رنجی می کشد ان کس که مرد است و از غیرت سر شار است
الهی : هر چند زور در بازو و زر در دامن ندارم ، رهی نیست کوچه بند است ، دری نیست ، بال بگشایم ؟
الهی : هر چه دادی از پرو پوشت بهر نامردان ، نمی دانم کدام راهیست که غافل مانده این فرمان .
الهی : موتِّر سالت نمیرد از برای مختلس ، که من در بهر ان گردانم روی آبش مثل خس .
الهی : محصل بودن و ماندن چه دشوار است ، که درسی نیست باکی نیست وقتی نیست و پولی نیست .
الهی : دست زور مندان رسد بر بستر مردان ، چه باید کرد ؛ باکی نیست ، خدای نیست ، رهی و پیشوای نیست .
چه گویم از رهبرو رهیاب ، که فهمی نیست و نه فردایی و نه کوهی و نه دریایست .
یکی از بهر پولش نمی خابد ، یکی از بهر نالش .
یکی از مود سالت حرف میراند ، آن یکی بهر کفن دزدانه میگرید.
یکی را دوست میدارند ، زانکه دارد پول ، وآن یکی از بهر ناداری ندارد کول .
همه گشتند سر گردان ، ز بهر نان ، اگر پیرند یا طفلان .
یکی میفروشد آن یکی میخرد وآن ، آن که میفروشد عقل و عفت ، وآن که میخرد شهرت و جان .

نظرات

  1. هر که می خواهی باش ، خواه در کلیسایت نیایش کنی ، خواه در معبد، و یا در مسجد . من و تو فرزندان یک آیین هستیم ، زیرا راههای گوناگون دین انگشتان دست دوست داشتنی “یگانه برتر ” هستند ، همان دستی که سوی همگان دراز شده و همه آرزومندان دست یافتن به همه چیز را رسایی و بالندگی جان می بخشد

    پاسخحذف
  2. دوست محترم سلام و مانده نباشید
    سایت تازه تاسس شده "غرجستان"شمارا برای باز دید دعوت می کند
    همچنان از شما دوست عزیز میخواهیم که مقالات مفید خود را برای نشر در سایت غرجستان ارسال کنید.
    از آنجای که هدف از راه اندازی سایت قرار دادن یک پل ارتباطی بین تمام وبلاگ نویسان هزاره است،من از شما خواهش میکنم که در وبلاگ هزاره پیوند رفته و بیانیه سایت غرجستان را از انجا کپی کرده و در وبلاگ خود نشر کنید و همچنین از شما خواهش میکنم که وب سایت غرجستانرا درفهرست پیوندهای خود قرار بدهید
    با تشکر:مدریت وبسایت تازه تاسس شده غـــــــــــرجستان.
    http://ghurjistan.com/

    هزاره پیوند:http://www.hzarepayvand.blogfa.com

    پاسخحذف

ارسال یک نظر