قماره باختیم ، حریف نشناختیم

در این روزه ها در همه رسانه ها و سایت ها سخن از مصالحه با طالبان و آشتی ملی به میان امده و اقای کرزی با تمام کوشش های علنی و مخفی خود در صدد شده تا هر چه زودتر و به هر قیمتی که شده طالبان را متقاعد ساخته و با انها صلح نماید .« وقتی به کلمه صلح میرسیم این کلمه از زمانی که من دست راست و چب خود را یاد گرفتم سر زبان های مردم ما بوده ولی نمیدانم این صلحی که از کشورما و از مردم ما گریزان است کی به ما آشتی خواهد کرد ؟»

ولی نکته که قابل تعجب است این است که نه جامعه جهانی و نه اقای ریئس جمهور مشخص میسازد که با کدام طالبان میخواهند که وارد مزاکره شوند . ما که یک نوع طالب نداریم . اگر منظور اقای کرزی طالبان افغانی است . طالبان افغانی که از خود اقای کرزی است نه از دیگران با خود که نمی شود مزاکره کرد ویا اگر طالبان امریکایی است پس چرا نمیرود باز به کاخ سفید و با اقای اوباما صحبت نمی کند و اگر منظورش طالبان ایرانی است . زمانی که احمدی نژار به کابل امده بود این مساله را پیش کش می کرد و یا اگر میخواهد با طالبان پاکستانی صحبت کند این غیر قابل باور است . چون طالبان پاکستانی کسانی نیستدن که با اقای کرزی و امسالهوم حاظر به مزاکره و مصالحه شوند . انها مقاصد خود را دنبال می کنند و هیچ کاری به کار اقای کرزی و مردم این کشور ندارند . حال که اقای کرزی قمار را خو باخته ولی تا هنوز حریف ش را نشناخته و.....

نظرات

  1. مدیریت محترم

    وبلاگ شما در " لینکستان وبلاگهای افغانستانی " ثبت شده است
    با معرفی وبلاگها و وبسایتهای مفید افغانی به این لینکستان توسط ایمیل و ارسال نظر ، هموطنان عزیز را بیشتر با نویسندگان افغان در دنیای مجازی آشنا کنید
    منتظر شما هستیم
    با تشکر مهدی خادمی

    پاسخحذف
  2. عزیزان !
    با سلام و درود بی پایان به همۀ شما .
    حیف است سروده های ماندگار و زوال نا شدنی ، به مرور زمان از درخت خاطره ها بیافتد .
    بنده ویبلاکی را بمنظور جمع آوری این سروده های جاودانی ، از شعرای معاصر سه کشور پارسی زبان که متعلق به جامعۀ بشری هستند ، ایجاد و تازه رویدست گرفته ام .
    از شما عزیزان خواهشمندم در قدمۀ نخست ، این ویب را درج پیوند ویبلاکهای خویش نمائید . ثانیاً اشعاری را که به نظر شما جاودانی بمانند نیز در قسمت نظریات معرفی کنید ، تا در ثبت آن اقدام شود .
    با تشکر فروان از شما
    احدی
    sanglach.persianblog.ir

    پاسخحذف

ارسال یک نظر