تکسی های جدید در بدیل تکسی های کهنه


تکسی های که بیش از 40 سال قبل وارد افغانستان شده بود هنوز هم در شهر کابل در حال گشت و گزار اند.چند سال قبل دولت تصمیم گرفته بود تکسی های ساخت زیر 1980 م را جمع اوری و در بدیل ان تکسی های جدید توزیع کند.


شرکت افغان اتوموبیل اولین شرکت افغانی است که تکسی های جدید را از کشور ایران وارد نموده و با تکسی های کهنه در بدل 5صد هزار افغانی تعویض میکند.
نجم الدین : یکی از کسانی که از این تکسی ها استفاده می کند می گوید:
تا وقتی که مه تکسی کهنه داشتم هر روز مجبور بودم برای ترمیم به مستری خانه ( ورکشاپ) بروم در شهر هم مردم نیز از سوار شدن ده تکسی کهنه ابا میورزیدند ، پولیس ها هم هر لحظه به زن انتحاری مرا ایستاد میکردند خلاصه روز خوب ما دندان دردی بود ولی از وقتی که صاحب موتر نو شدیم تمام این بد بختی ها خلاص شده و شکر است حالی سواری هم خودش از دور منتظر مه که تکسی نو دارم صد ا میکنند و کارو بارم هم خوب شده.

اقای علی زاده مدیر اداری این شرکت گفت : تعدادی از هموطنان ما هستند که خواهان موتر های جدید است ولی نسبت نداشتن مقدار پول کافی نمیتوانند موتر های کهنه شان را به موتر جدید تبدیل کنند .
به گفته علی زاده در کنار پرداخت پول به طور قسط وار، این موترها برای 20 سال بیمه می شوند وطبق شرایط شرکت هر گونه تعمیر موترها توسط انجینیران این شرکت صورت می گیرد.

اقای صادق گنجی کارشناس امور اقتصادی تاسیس چنین شرکت ها را یک گام مثبت در رشد اقتصاد افغانستان خوانده می گوید.
تاسیس چنین شرکت ها هم به نفع صاحبان ان بوده بله برای مردم نیز یک دریچه ی اشتغال زایی است . دولت باید کوشش کند تا چنین سرمایه گزاران را تشویق کند تا مشکلات اقتصادی مردم نیز تا حدی مرفوع شود.

این شرکت به تعداد 100 عراده تکسی را وارد افغانستان کرده که از ان جمله تا هنوز 30 عراده ان در دسترس مردم قرار گرفته است. و این که تا هنوز سرعت توزیع تکسی ها چندان چشم گیر نبوده مدیر شرکت افغان اتوموبیل مسستم کهنه بیوکراسی در دفاتر دولتی خصوصاً ریاست ترافیک میخواند.
شرکت افغان اتوموبیل وعده داده است که در اینده های نزدیک اولین شرکت موتر سازی را در افغانستان تاسیس خواهند کرد.



نظرات

  1. سلام دوست عزیز
    لطفا لینک جدید را جایگزید لینک قبلی کنید
    http://hamkarnews.com

    پاسخحذف

ارسال یک نظر