هفتمین دور جشنواره تیاتر ملی کشور در تالار دانشگده هنر های زیبای دانشگاه کابل برگزار شد .


در این جشنواره 21 اثر از 12 ولایت کشور و یک نمایش از کشور تاجکستان اشتراک کرده اند .
هدف از راه اندازی این فستیوال را تقویت هنر تیاتر در کشور عنوان شده است.
طاهره هنرپیشه ای که اولین نمایش این فستیوال را اجرا کرد در نمایشی که وی به تنها اجرا کرد کوشید تا مشکل جامعه اش را برروی صحنه به نمایش بگزارد.مشکلی که دامنگیر دختران افغان است .
وی در باره نمایش اش گفت «خواستم از طریق این نمایش به تمام مردم نشان دهم که چیقدر دشوار است وقتی دختر افغان بخواهد یک اوازخوان شود.
نمایش وی شامل 21 نمایشی دیگری است که در هفتمین دور جشنواره ملی تیاتر افغانستان در تالار دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه کابل افتتاح شد و قرار است تا سه روز دیگر نیز ادامه پیدا کند.
این جشنواره مانند دیگر جشنواره ها عاری از مشکلات نبوده با انهم مسئولین از برگزاری ان ابراز خرسندی می کنند. در این جشنواره که از ولایات مختلف کشور و یک گروپ تیاتر از کشور تاجکستان اشتراک نموده اند وبه رقابت میپردازند.
شاه پور صداقت رئیس کابل تیاتر گفت : ما کوشش زیادی داشتیم تا هرچه وسیعتر و بهتر این فستیوال را برگزار کنیم ولی نبود بودیجه کافی و مشکلات امنیتی باعث شد تا جشنواره امسال سه روز از جشنواره های قبلی کمتر زمان را در بر داشته باشد»

هر نمایشی که بر روی صحنه اجرا می شود پیام زنده ایست برای هر تماشاچی .
دانشجویان اجرای نمایشات مختلف تیاتر از هر گوشه ای کشور و جهان را در یک استیژ اگاهی از فرهنگ همدیگر میدانند.
سید منصور یک تن از دانشجویان دانشکده هنر های زیبا برگزای چنین جشنواره ها را برای معلومات بیشتر دانشجویان در اگهی رسوم و عنعنات دیگر ولایات یک گام مثبت میداند.

این جشنواره که به همکاری دانشگاه کابل ، وزارت اطلاعات و فرهنگ ، گویته انستیتوت و مرکز فرهنگی فرانسته در کابل برگزار شده و در اخیر قرار است جوائزی به بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگرزن ، بهترین کارگردان ، بهترین طراح لباس ، بهترین نویسند و بهترین نمایش اجرا شده در روی صحنه اهدا شود.

نظرات