ده ساله شدن حضور نیروهای بین المللی در افغانستان و مشکلات موجوده


درست ده سال قبل از این روز آغاز عملیات نیروهای بین المللی علیه تروریزم در افغانستان آغازشد .
دولت افغانستان وارد دوره جدیدی سیاسی به رهبری حامد کرزی گردید . این نغیر نظام منجر به تجربه سیستم دموکراسی برای اولین بار در افغانستان نیز شد.
اردوی ملی و پولیس ملی که یکی از بخش مهم دولت به حساب میاید در سال های جنگ کاملاً از بین رفته بود.
حال ده سال از ان روز میگذرد ، افغانستان دارای یک حکومت انتخابی است و تمام ارگان های دولت بصورت نورمال فعالیت دارند.
اردوی ملی و پولیس ملی اعلان کرده که انها توانائی بدست گرفتن مسئولیت امنتیت کشور را از نیرو های خارجی دارند. انان اموزش های مسلکی و استفاده از صلاح های پیشرفته را با همکاری نیرورهای بین المللی آموخته اند.
با این هم هنوز مخالفین دولت در نقاط مختلف کشور حضور داشته وهر از گاهی دست به حملات تروریستی میزنند.
ولی باآن هم مردم از دست اورد های نیروهای بین المللی راضی نبوده و به این عقیده اند که با همکاری بیش از 40 کشور و کمک های بیشمار دولت های مختلف جهان هنوز مشکلات زیادی پیش راه نیروهای امنیتی وجود دارد.
نیروهای بین المللی از دست اورد هایشان در عرصه نظامی خوشبین اند .
به گفته آنان ، در این اواخر نیروهای افغان خود پلان گذاری نظامی شان را انجام میدهند و تا سال آینده تمام پلان گذاری را بدوش بگیرند.
سخنگوی ایساف که در یک کنفرانس خبری سخن میزد گفت اردوی ملی افغان به 170 هزارتن رسیده و قرار است تا اواخر سال 2012 میلادی به 195 هزار تن برسد همچنین وی اظافه کرد پولیس ملی کشور به 135 هزار تن رسیده که قرار است تا اواخر امسال این نیروها به 157 هزار نیروبرسد
قراراست که تا سال 2014 قرار است تمام نیروهای نظامی بین المللی از افغانستان خارج شده و مسئولیت امنیت به نیروهای افغان واگذار شود.

نظرات